Öne Çıkanlar esed Halep gizli istihbarat İzmir Körfezi polise silahlı ve bombalı saldırı

Bilim adamları bu sinyali çözemiyor! Uzaydan gelen esrarengiz sinyal...
 Dünyaya 5.5 milyar ışık yılı uzaklıktan geldiği söylenen radyo patlamasının sırrı çözülemiyor.
Dünyaya 5.5 milyar ışık yılı uzaklıkta bir bölgeden geldiği düşünülen radyo patlamasının sırrı çözülemiyor. İlk olarak Avustralyalı Astrofizikçi Emily Petroff tarafından 14 Mayıs 2007’te Galler’deki Parkes Teleskopu’nda saptanan radyo patlaması, gizemini koruyor. Bilim insanları yıllar önce saptanan gizemli radyo patlamasının milyarlarca ışık yılı uzaklıkta bir bölgeden gelmiş olabileceğini belirtiyor.

Keşfin ardında  dünya dışı yaşama bir kanıt olabileceği de iddia edilen  radyo patlaması konusunda bilim insanları henüz kararlarını vermiş değil. Konuyla ilgili araştırmalarını devam ettiren ekip, söz konusu radyo dalgasına yaklaşık 5.5 milyon ışık yılı uzaklıkta patlayan bir yıldızın sebep olmuş olabileceği ihtimali üzerinde duruyor. Bu teoriye göre, patlayan yıldızın sebep olduğu manyetik alan, söz konusu sinyalin ortaya çıkmasına sebep olmuş olabilir.

Sinyalin kaynağını belirlemek için çalışmalar yürüten ekip adına açıklamalarda bulunan West Virginia Üniversitesi akademisyenlerinden Duncan Lorimer, henüz gizemi çözülememiş bu keşfin bir devrim olabileceğini belirtiyor.