Sebile ÇETİN- Mehmet İNAN/BURSA, () - ULUDAĞ'dan Bursa'ya doğa yürüyüşü yaparak inmeye çalışırken uçurumların bulunduğu Kuruçam bölgesinde mahsur kalan Şevket Yılmaz Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde görevli 5 kişi, amaçlarının fotoğraflar çekerek sosyal medyada 'İşte Bursa' diye tanıtım yapmak olduğunu söyledi. Hastanede odyolog olarak çalışan Levent Çetinçelik, "Bursa çok güzel bir yer. Tekrar Uludağ’a çıkacağız. Ama asla bilmediğimiz bir yere gitmeyiz. Yanımızda iyi bir kılavuz olacak" dedi.
Bursa Şevket Yılmaz Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nde görev yapan odyolog Levent Çetinçelik ile erkek hemşireler Süleyman Çelik, Mehmet Kaçar, Hüseyin Üstündar ve Cavit Doğru, Uludağ’da geçen cumartesi günü doğa yürüyüşü yapmak için çıktıkları Bakacak Mevkii’nden inerken yollarını kaybederek, uçurumların bulunduğu Kuruçam bölgesinde mahsur kaldı. İniş veya çıkış yapamayan 5 kişi, Jandarma Arama- Kurtarma (JAK) ve Nilüfer Arama- Kurtarma (NAK) ve  AKUT ekipleri tarafından kurtarıldı. Şevket Yılmaz Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde odyolog olarak çalışan Levent Çetinçelik, 40 saat süren macerayı anlatarak, amaçlarının Sarıalan’a çıkıp oradan da Zeyniler Köyü'ne 4 saatlik bir yürüyüşle inmek olduğunu söyledi.
Daha öncede kısa yürüyüşler yaptıklarını ifade eden Çetinçelik, "Gücümüz yeterse Kaplıkaya’ya kadar yürüyecek, yoksa araçla merkeze inecektik. Daha önce bunu yapmıştık. Uludağ’da yeni bir yapılanma var. Bu yüzden yönümüzü bulamadık. Sorduğumuz köylülerde bizi yanlış yönlendirdiler. Farklı bir güzergah izleyerek, Bakacak Mevkii’nden Cumalıkızık’ın arkasına çıkmaya karar verdik. Vaktimiz vardı. Saat 13.00’de Bakacak’a çıktık. Mola verdik ve inişe geçtik. Bu sırada yönümüzü şaşırdık ve derenin solundan değil sağından gittik. Orada yaşayanlara en kısa nasıl ineceğimizi sorduk. Hatalı yöne geçtiğimiz için önümüze şelale çıktı. Bu yüzden yandaki dağa çıkmak zorunda kaldık. Yanlış yola girdiğimiz için bir dağ bizi başka bir dağa yönlendirdi. Şehri yukarıdan görüyoruz ama karşıya geçiş imkanımız olmadı. Dik yamaçlardan indiğimiz için her inişimizde geri çıkmamız zorlaştı" dedi.
TEHLİKEYİ ANLAYAMADIK
Yanlarına aldıkları yiyecek ve ekipmanları 4 saate göre ayarladıklarını belirten Çetinçelik, bu tür tırmanışlarda her şeyi düşünerek hazırlanmak gerektiğini kaydetti. Saat ilerleyince güvenli bir yer için dere kenarına indiklerini ifade eden Çetinçelik, indikleri yerin tehlikesini hava kararmaya başladığı için anlamadıklarını söyledi. Isınmak için ateş yaktıklarını ve Jandarmayı aradıklarını belirten Çetinçelik, telefonlarının çekmesinin kendileri için büyük şans olduğunu kaydetti. Jandarmanın gece saat 04.00’te yerlerini tespit ettiğini ve sabah 06.30’da Jandarma Arama Kurtarma ve Nilüfer Arama Kurtarma ekiplerinin kendilerine ulaştığını anlatan Çetinçelik, üç tarafı uçurum, bir tarafı şelale olan çıkışı neredeyse imkansız bir yere indiklerini belirtti.
Ekiplerle birlikte 10 saat boyunca çıkış yolu aradıklarını söyleyen Çetinçelik, "Geceden beri aç oldukları için çok yorulduk. Mahsur kaldığımız yere dönerek tırmanışa geçtik. Gece Bakacak’ın altındaki şelaleye geldik. Oradan iplerle 50 metre tırmandıktan sonra 2,5 saat yürüyerek merkeze vardık. Zor oldu. Kilo sıkıntılarım var olduğu için zorlandım. Şükürler olsun kurtulduk. Bir başkasının sözüyle bir yere inilmemesi gerektiğini gördük. Bilmediğimiz yere asla girmeyiz. Çok tehlikeli yere inmişiz. Bizim amacımız 4-5 saatlik inişin ardından çektiğimiz fotoğrafları paylaşıp. Sahil kıyısına inip. ‘Sabah dağa çıktık öğleden sonra denize girdik. İşte Bursa bu’ diyecektik. Kendi aramızda espri yapmıştık. Şuan ufak tefek çiziklerle kurtulduk. Sağlığımız yerinde. Bursa çok güzel bir yer. Tekrar Uludağ’a çıkacağız. Ama asla bilmediğimiz bir yere gitmeyiz. İyi bir kılavuzla gideceğiz" diye konuştu.
'GÜZEL BAŞLAYAN BİR MACERAYDI'
Hüseyin Üstündar da daha önce bu tür tecrübeleri olmadığını belirterek, "Güzel başlayan bir maceraydı. Ama sonunda sıkıntılar yaşadık. Yabani hayvanlarla karşılaşmadık. Korkumuz olmadı. Kurtarılırken zor anlar yaşadık. Dik yamaçlardan tırmandık. Taşlar nedeniyle kaydığımız anlar oldu. Biz aşağıdayken yukarıda neler yaşandığını fark edemedik. Bize yardımcı olmak için çalışan hastane yönetimine, arama kurtarma ekiplerine teşekkür ediyoruz" dedi.