Faik KAPTAN-Hüseyin ASLIYÜCE/ İSTANBUL,() TÜRKİYE'nin bayrak taşıyıcı havayolu şirketi Türk Hava Yolları (THY), Türkiye’deki ev tekstili sektörünün lider markalarından TAÇ işbirliğiyle,  uzun menzil business sınıfında seyahat eden yolcularının kullanımı için üretilen özel bir uyku setini tanıttı.

THY Genel Müdürlüğü binasında yapılan tanıtım toplantısında Zorlu Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Zorlu’nun getirdiği ve ‘Bohça’ adı verilen uyku setini THY Genel Müdürü Temel Kotil açarak basın mensuplarına gösterdi. Uyku setinin  tanıtım töreninden önce bir konuşma yapan THY Genel Müdürü Temel Kotil, amaçlarının yolcuları için evdeki rahatlıklarını gökyüzüne taşımak olduğunu belirterek şunları söyledi:
"Biz havada 10 kilometredeki bu mesafede 5 yıldızlı otel konforu değil 5 yıldızlı ev konforu yaşatmak istiyoruz. Uzun uçuşlarda business class’ta yaklaşık yarım milyon kişi bunları kullanacak. 12 Mayıs Pazartesi günkü Boston seferiyle beraber bunlar hatlara dağıtılıyor. Haziran ortası itibariyle de bütün uzun uçuşlarımızda business classta bizle uçuyorsanız, biz size yeryüzünde ne kadar konfor olabilirse bir uyku setinde ne kadar güzellik olabilirse biz onu gerçekten tattıracağız. İşlerimiz Allaha şükür çok iyi gidiyor. Bu yılki yolcu sayı hedefimiz 60 milyon. Trafik rakamlarından görmüşsünüzdür. Gerçekten o rakamlara paralel gidiyoruz. Yolcu sayımızın artışı yüzde 21'dir.
Yaklaşık 60 milyon önemli bir rakam. Takip ediyorsanız Avrupa'da birkaç havayolunda böyle bir yüksek rakam var. Büyüme rakamlarını izlemişsinizdir. Avrupa grubunu THY'nin katkısıyla büyütüyor. Çünkü genelde Avrupa’da fazla büyüme yok.”
ÜÇÜNCÜ HAVALİMANI İLE DAHA ÇOK BÜYÜYECEĞİZ.
Temel Kotil üçüncü havalimanı bittikten sonra daha çok büyüyeceklerini belirterek sözlerine şöyle devam etti:
“Atatürk Havalimanı bu yıl itibariyle 55 milyon yolcu ile kapatacak. Bu da Avrupa'da yolcu sayısı sıralamasında ya 2 ya 3'e denk gelecek. Bundan bir şikayetimiz yok. Çok güzel bir havalimanı ama tek bir problem var. Kapasite kısıtlılığı, daha fazla büyüyemiyor. Biz de Sabiha Gökçen'e daha çok uçak koyuyoruz. Daha çok uçuş yapıyoruz. Bu yeni 3. havalimanıyla kapasite kısıtlaması ortadan kalkıyor. 5 ana pist. Bir de ilavesiyle 6 pist. 3 büyük terminal. Yayınladıkları kısımlarıyla söylüyorum. 5 konsorsiyum firmasının. 150 milyon yolcu kapasitesi. Bunlar bilinen şeyler. Aktarma gidenler bugün ya Dubai'yi merkez seçiyorlar ya İstanbul’u merkez seçiyorlar ya da Avrupa'nın hablarını merkez seçiyorlar. Meşhur argümanı bilirsiniz. Körfezdeki havayollarının da büyüme stratejisinde bunun üzerinde durmuştur. En önemli nokta, en güzel nokta körfezden olmalıdır.
Sözün kısası yeni havalanı ile Asyalı taşıyıcılar İstanbul’u merkez yapacaklar. Yine yolcu Avrupa'ya devam edecek ama İstanbul’un üzerinden. Dolayısıyla bu uyku setlerimiz de Allahın izniyle Zorlu Holding'in setlerinde yalnızca Türkiye'ye gelenler değil, Avrupa'ya gidenler de deneme fırsatı bulacaklar. Bu güzelliği onlar da görecekler. Sözün kısası 2020'lerde İstanbul dünya havacılığında en önemli merkez olacak.”
GÖKYÜZÜNÜ TAÇLANDIRDIK.
Temel Kotil’den sonra konuşan Ahmet Zorlu ise THY’nin son yıllarda yakaladığı gelişmeden büyük gurur duyduklarını belirterek şöyle konuştu:
"Biz Zorlu gurubu olarak tekstil de epey yol aldığımızı düşünüyorum. Bugüne kadar evleri taçlandırırken şimdi Sayın Genel Müdürümün dediği gibi 10 bin metrede yatak odası gibi gökyüzünü taçlandırmak bizim için de gurur verici. Bundan 20 sene önce karşıdan imrenerek baktığımız kumaşları şimdi o üreticilere mal olarak satıyoruz. Onlardan daha kaliteli mal yapıyoruz. Biz şimdi dünyanın 50 ülkesine ev tekstil ürünü satıyoruz. Bugün THY bunu 10 bin metrede taçlandırıp da 206 noktaya bizim Türk işçisinin, mühendisinin, işadamının ürettiklerini sergilemek ve bunu havada sergilemek, 500 bin kişinin bunlarla yatıp kalkacak olmasını önemsiyoruz. Biz bundan gurur duyuyoruz.”