İSTANBUL,() TABANLIOĞLU Mimarlık'ın "Saydamlık ve Modernite" (Tabanlioglu Architects: Transparency and Modernity) kitabının dünya lansmanı, Venedik’te gerçekleştirildi. Yenilikçi tasarımları ve kazandığı prestijli ödüllerle Türkiye’nin uluslararası mimarlık ofisi olarak kabul gören Tabanlıoğlu Mimarlık’ın Rizzoli New York tarafından derlenen monografik kitap; Tabanlıoğlu Mimarlık’ın son dönem projelerini kapsıyor.

"Tabanlıoğlu Mimarlık: Saydamlık ve Modernite" (Tabanlioglu Architects: Transparency and Modernity) adlı kitap, dünyanın en iyi kitap tasarımcılarından biri olarak bilinen ve bu yıl Venedik Bienali 14. Uluslararası Mimarlık Sergisi’nin kitaplarını da hazırlayan Irma Boom’un tasarımıyla gerçekleşti. Tüm dünyada satışa sunulacak olan ve Skira Rizzoli’nin yayıncılığını üstlendiği kitabın editörlüklerini Dr. Suha Özkan ile Phlip Jodidio yaparken, özsözü ise Luis Fernandez-Galiano kaleme aldı.

"SAYDAMLIK VE MODERNİTE" VENEDİK'TE İLGİ ÇEKTİ

Melkan Gürsel - Murat Tabanlıoğlu’nun yönetimindeki Tabanlıoğlu Mimarlık ofisinin, Türkiye ve yurtdışında gerçekleşen, kültür yapılarından karma projelere değişen geniş bir yelpazedeki son dönem önemli ulusal ve uluslararası tasarımlarının yer aldığı kitabın dünya lansmanı, 6 Haziran’da Venedik’te düzenlenen toplantıyla gerçekleştirildi. Sanat ve mimarlık dünyasının uluslararası düzeyde önemli temsilcilerinin katıldığı programda, Tabanlioglu Architects: Transparency and Modernity / Tabanlıoğlu Mimarlık: Saydamlık ve Modernite’yi hazırlayan yayın, tasarım ve editöryel ekibin ve temsilcilerinin yaptığı konuşmaların ardından, Melkan Gürsel - Murat Tabanlıoğlu tüm davetlilerine hitaben imzaladıkları kitaplarını armağan ettiler. Irma Boom’un istisnai tasarımıyla da dikkat çeken monografik kitap, Tabanlıoğlu Mimarlık’ın özellikle son dönemde icra ettiği başarılı projelerle büyük beğeni topladı.

MURAT TABANLIOĞLU "KİTABIMIZ MİMARLIK YAYINLARI ARASINDA YERİNİ ALDI"

"Tabanlıoğlu Mimarlık: Saydamlık ve Modernite"nin tanıtım toplantısında konuşan Murat Tabanlıoğlu, şunları söyledi:

 “Özverili bir kadroyla dün gerçekleştirdiğimiz serginin ardından, bugün uluslararası mimarlık yayınları arasında yerini alan kitabımızı paylaşıyor olmak, bizi ayrıca sevindirdi. Başta Tabanlıoğlu ekibi olmak üzere sergi ve kitap için tüm hazırlıklarda bizimle olan, katkıda bulunan dostlara teşekkür ediyorum. Hemen hemen hepsi bugün burada, bizimle Venedik’te, bu iki çalışmanın neticesini, mutluluğunu paylaşıyorlar. Genellikle uzun süreçli mimari proje teslimine alışık bir ofis olarak, çok özel değeri olan sergi ve kitap çalışmalarının başarıyla tamamına erdiğini gördüğümüz bugün gerçekten çok değerli bir anı yaşıyoruz.”

MELKAN TABANLIOĞLU: MURAT TABANLIOĞLU'NUN İLK PAVYON'UN İLK KUATÖRÜ OLMASI ONUR VERİCİ

Melkan Gürsel Tabanlıoğlu'da teşekkürlerini sunarak “Murat Tabanlıoğlu’nun Venedik Bienali Mimarlık Sergisi’nde Türkiye’yi temsilen açılan ilk Pavyon’un ilk küratörü olması, tarihsel olarak önemli bir ilk adım ve Tabanlıoğlu Mimarlık olarak bizler için çok onur verici.Türkiye’deki entelektüel üretimin dünyayla paylaşılmasında aracı olmanın keyfini burada dostlarla paylaştık. Bu bağlamda , ikinci monografimizi eş zamanlı olarak yayınlayabilmek de çok anlamlı” açıklamasında bulundu.

 HAFIZA MEKANLARI  PROJESİ BÜYÜK BEĞENİ TOPLADI

Murat Tabanlıoğlu, dünyanın en seçkin mimarlık etkinlikleri arasında gösterilen Venedik Bienali 14. Uluslararası Mimarlık Sergisi’nde bu yıl ilk kez yer alacak Türkiye Pavyonu’nda Hafıza Mekanları (Places ofMemory) başlıklı projenin küratörlüğünü de üstlendi. IKSV’ nin koordinasyonuyla, Murat Tabanlıoğlu’nun küratörlüğünü üstlendiği bu önemli sergide, Tabanlıoğlu Mimarlık kitabının tanıtımından bir gün önce, 5 Haziran’da özel davetlilerin katılımıyla gerçekleştirilen törenle ilk kez ziyarete açıldı. Hafıza Mekanları (Places of Memory) Venedik Bienali 14. Uluslararası Mimarlık Sergisi’nde en çok ilgi çeken projeler arasında yer aldı, gezilmesi gereken en iyi 25 sergi seçkisinde otoriteler Türkiye Pavyonu’nu özellikle işaret etti.

HAFIZA MEKANLARI

Bienalin “Absorbing Modernity: 1914-2014” temasını bireysel algı ve deneyimler üzerinden ele alan “Places of Memory – Hafıza Mekanları” projesi, Taksim–Salıpazarı, Bâb-ı Âli ve Büyükdere Caddesi olmak üzere İstanbul’daki üç bölgeye odaklandı.“Places of Memory – Hafıza Mekanları”nın küratörü Murat Tabanlıoğlu, proje ile ilgili olarak şunları söyledi:

“Türkiye’nin bu ilk uluslararası mimarlık sergisinin başlığını ve içeriğini oluşturan ‘yer/mekan’ ve ‘hafıza’ kavramları, bu yeni mekanda atılan ilk adım olarak, bir başlangıcı tespit ediyor. Oluşturduğumuz geniş bir listenin değerlendirmesini takiben, birlikte çalışmanın verimli olacağına inandığımız beş mimar/sanatçı arkadaşımızı davet ettik. Mimari üretimde olduğu gibi; bir projenin, tüm veriler göz önünde bulundurularak, ilk çizimlerden itibaren şekillenmeye başlamasına rağmen, ilerledikçe katkılarla gelişen doğal bir süreç olması, bu çalışmada da tercih ettiğimiz yöntem oldu.”

“Mekansal nitelikleri korumak adına, sade ama cesur bir jest yaparak, mekanın ortasına bağımsız bir duvar kurmayı” tercih ettiklerini belirten Murat Tabanlıoğlu, “Duvarın ortasında, sergiye katılanların her birine birer yüzey sunacak şekilde dört düzlem yaratan bir yırtık var. Bu yılın genel teması içinde özellikle vurgulanan ‘mimarlar değil, mimarlık’ üzerinden tanımlamak ana fikri ile; bireysel algılama, hikaye etme ve hatırlama yoluyla serginin yönlenimlerine bir bakıma ayak uydurduk. Üretimlerimizde, bakışımızı farklı bakışlarla kesiştirdik” şeklinde konuştu.

Murat Tabanlıoğlu,  “Proje koordinatörü Pelin Derviş ve sergi ekibi Ali Taptık, Alper Derinboğaz, Candaş Şişman, Metehan Özcan ve Serkan Taycan’ın eserlerinin yer aldığı serginin daha önce ilan edilmemiş olan iç koridorunda ise Türkiye’nin modern mimarlık serüvenini üzerinden değerlendirdiğimiz AKM bölümü yer alıyor; bu özel bölümü , Tabanlıoğlu kitabımızın ve aynı zamanda 2014 Bienali kitaplarının tasarımcısı, Irma Boom’un değerli grafik tasarımı ile gerçkleştirdik” dedi.

Projeye eşlik etmek üzere hazırlanan geniş kapsamlı kitap, bienalde ve kitapçılarda satışa sunuldu. Bienalin ön açılışında bulunan ziyaretçilere bu kitap Melkan Gürsel Tabanlıoğlu’nun tasarladığı “Memory Bag” içinde hediye edildi.

TÜRKİYE PAVYONU ATÖLYE ÇALIŞMALARI

Venedik Bienali 14. Uluslararası Mimarlık Sergisi bünyesinde yapılacak panele Türkiye, Küratör Murat Tabanlıoğlu, İstanbul Bilgi Üniversitesi Mimari Tasarım Yüksek Lisans Programı dahilinde yürüttüğü stüdyosuna 2014 bahar döneminde devam eden öğrencileri ile birlikte katılacak. 31 Ekim Cuma günü 11.00-18.00 saatleri arasında Arsenale Corderie’de gerçekleşecek panelde öğrencilerin çalışmaları sergilenecek ve tartışılacak. Bu atölye programına, Politecnico di Milano’dan bir grup öğrencinin ve Bilgi Üniversitesi’nde Mehmet Kütükçüoğlu ile çalışan öğrencilerin de katılması planlandı.

(MK) (FOTOĞRAF)

...//KUTU//...

TABANLIOĞLU MİMARLIK

Tabanlıoğlu Mimarlık; Murat Tabanlıoğlu tarafından, Atatürk Kültür Merkezi, Yeşilköy Havalimanı, Galleria ve Ataköy Turizm Merkezi gibi ilklerin mimarı olan Dr. Hayati Tabanlıoğlu ile birlikte 1990 yılında İstanbul’da kuruldu. Melkan Gürsel Tabanlıoğlu, 1995’te firmaya ortak olarak katıldı. Uluslararası ve ulusal bir çok önemli ödülü bulunan mimarlık ofisinin merkezi İstanbul’da olan Tabanlıoğlu Mimarlık, Ankara, Dubai (BAE) ve Doha (Katar) ofislerinde 150’den fazla çalışanıyla, projelerini yoğunlukla Türkiye’de ve başta Orta Doğu ile BDT ülkeleri olmak üzere dünyanın çeşitli coğrafyalarında sürdürüyor. İstanbul’da gerçekleşen ilk loft tarzı konut projesi Levent Loft ve onu takip eden RIBA (Britanyalı Mimarlar Kraliyet Enstitüsü) Uluslararası Ödülü sahibi Loft Bahçe. Dünyanın en eski kapalı çarşılarından birine sahip İstanbul’un ilk çağdaş açık alışveriş ve karma projesi Kanyon. Kamuya açık seyir terasıyla Türkiye’nin en yüksek binası Istanbul Sapphire. Zorlu Levent, ESAS Aeropark, Selçuk Ecza GM gibi ofis yapıları.M1 Meydan, Pelican Mall, Marmara Forum, Asmaçatı Balçova, Samsun Piazza gibi çağdaş alışveriş ve kentsel buluşma merkezleri. WAF Sinagapur’da 2012 yılında ‘Dünyanın En İyi Ulaşım Projesi’ seçilen Bodrum Hava Limanı Dış Hatlar Terminali. İstanbul’da CNN Türk ve Kanal D televizyonlarının yer aldığı ve Ankara’da Doğan Medya Merkezleri ile yine Doğan Medya Grubu için İstanbul Ankara ve İzmir’de baskı tesisleri. Galataport projesi ve tohumu, Türkiye’nin ilk modern sanatlar müzesi İstanbul Modern. Astana Arena, Astana Media Center, Barış Sarayı gibi, bayındırlık bağlamında olduğu kadar, kamusal alanda da Kazakistan’da sembol olan projeler. Çeşitli uluslararası yarışmalarda ödüllendirilen ve ülkelerinin onuru olarak anılan; Libya’da Tripoli Kongre Merkezi, Ekvator Ginesi’nde Sipopo Kongre Merkezi, Senegal’de Dakar Kongre Merkezi, Katar – Doha da müze, Dubai’de Crystal Towers gibi geniş yelpazede çeşitli uluslararası projeler.Galleria ve Ataköy Marina, Tarabya Otel, Beyazıt Kütüphanesi ve Atatürk Kültür Merkezi gibi renovasyon projeleri.