Öne Çıkanlar esed Deprem gibi gelişme! Hanifeden kötü haber! HERKES ŞOKTA! Türk Akımı Ürünleri Somuncu Baba

Bu haber kez okundu.

Dünya basınında AK Parti'nin zaferi manşet oldu
 Seçmen 7 Haziran seçimleri sonrası hükümet kurulamayınca bir kez daha sandık başına giderken; dış basın, Türkiye'deki seçimlere yoğun ilgi gösterdi.


BBC ve El Cezire dahil birçok yayın organının internet sitesi, seçimlerin sonuçlarını manşetten verdi. İngilizgazetesi Financial Times manşetini Türkiye'deki seçimlere ayırdı.

İşte Türkiye'deki seçimlerle ilgili dış basında çıkan haberler:

NEW YORK TIMES (ABD)

New York Times'ın "Erdoğan'ın partisi Türkiye'de yeniden parlamento çoğunluğunu kazandı" başlıklı haberinde, 1 Kasım seçimlerinin sonuçlarının, partisi 2002'den bu yana dört seçim kazanan Cumhurbaşkanı Erdoğan için önemli bir zafer olduğu belirtildi.

"Bu zaferin aynı zamanda Erdoğan'ın, daha milliyetçi bir duruşa yönelen" ve güneydoğuda PKK'ya karşı "daha sert bir çizgi benimseyen seçim stratejisini de geçerli kıldığı" ifade edilen haberde, AK Parti'nin artırdığı oyların büyük bölümünün MHP'den geldiğinin tahmin edildiği bildirildi.

Stratejik İletişim Merkezi Direktörü Suat Kınıklıoğlu'nun "Kumar işe yaramış gibi görünüyor" şeklindeki yorumuna yer verilen haberde, eski bir AK Parti milletvekili olan Kınıklıoğlu'nun zaman içinde Erdoğan'ın politikalarına sert eleştiriler getirmeye başladığı belirtildi. Haberde Kınıklıoğlu'nun seçim sonuçlarını "AKP için büyük başarı" diye nitelediği aktarıldı.

Amerikan New York Times gazetesinin Avrupa baskısı

WALL STREET JOURNAL (ABD)

Wall Street Journal, AKP'nin büyük bir sürpriz yaparak yeniden ülkeyi tek başına yönetmek için iktidara döndüğünü yazdı.

Gazete yazısında AKP'nin yüzde 50'ye yakın oy alarak dört temel noktada avantaj yakaladığını vurguluyor:

- Cumhurbaşkanı yetkilerinin artırılmasının önünün açılması,
- Muhalefet partilerinin önemli ölçüde zayıflatılması,
- Ekonomiye darbe vuran koalisyon görüşmelerinden kurtulunması,
- Türkiye'den IŞİD'e karşı daha kararlı duruş bekleyen Batılı müttefiklere karşı Erdoğan'ın daha fazla güç elde etmesi.

FINANCIAL TIMES (İngiltere)

Financial Times'ın 2 Kasım'daki baskısının manşetinde Türkiye'deki seçimler var. Gazete, "Türkiye'nin iktidar partisinin zaferi ve Erdoğan'ın başarısı" başlığını attı.

Öte yandan gazeteye konuşan ABD'nin eski Ankara büyükelçilerinden Ross Wilson,"Erdoğan için ve Erdoğan'ın görmek istediği Türkiye için çok şey risk altındaydı, özellikle de başkanlık sistemi" yorumunu yaptı.

Financial Times'ın ABD baskısı

REUTERS (İngiltere)

"Başbakan Ahmet Davutoğlu, partisi AK Parti'nin mecliste tekrar çoğunluğu elde ettiği seçimlerin sonucunu demokrasi zaferi olarak niteledi."

AFP (Fransa)

AFP, seçimlere ilişkin geniş bir analiz yayımlarken, bugüne nasıl gelindiğine dair kapsamlı bir kronoloji yayınladı. Ajans, "derinden kutuplaşmış ülkenin, kanlı cihatçı saldırıları ve yeniden başlayan Kürt sorunuyla yüzleşirken, son yılların en mühim seçimlerinden birine gittiğini" yazdı.  

Haberde Türkiye'nin, AK Parti'nin Haziran ayında son 13 yılda ilk kez Meclis çoğunluğunu yitirmesinin ve koalisyon hükümetinin kurulamamasının ardından beş ayda ikinci kez sandığa gittiği vurgulandı. 

Ülke çapında 385 bin polis ve jandarmanın görevlendirildiğinin aktarıldığı AFP haberinde, “Kürtlerin çoğunlukta olduğu Güneydoğu’da güvenlik önlemlerinin hayli yüksek olduğu ve seçim merkezlerinin dışında zırhlı polis araçların görüldüğü” belirtildi. 

AP (ABD)

Amerikan ajansı Associated Press (AP) "Türkiye'deki seçimlerin ardından Başbakan Ahmet Davutoğlu partisinin zaferini ilan etti" başlığını attı.

AP sabah saatlerinde geçtiği haberinde, “Türkler, iktidar partisinin son 13 yıldır elinde bulundurduğu parlamento çoğunluğunu tekrar sağlayıp sağlayamayacağını belirleyecek kritik seçimler için sandığa gidiyor” ifadesine yer vermişti.

BBC (İngiltere)



İngiliz yayın kuruluşu British Broadcasting Corporation (BBC) internet sitesinin manşetinden duyurduğu haberde, "Oyların çoğu sayıldı, Türkiye'nin iktidarı Adalet ve Kalkınma Partisi, kritik seçimlerde, parlamento çoğunluğunu sağlayacak gibi görünüyor" ifadesine yer verdi. BBC hem televizyon yayınında hem de internet sitesinde 1 Kasım seçimlerine geniş yer verdi.

GUARDIAN (İngiltere)

İngiltere'nin saygın gazetelerinden Guardian internet sitesinin manşetine taşıdığı 1 Kasım seçimlerini "Türkiye'nin şoke eden seçim sonuçlarına göre; iktidardaki AK Parti 'büyük zafer'e gidiyor" başlığını kullandı. Haberde, "Sol kanattaki HDP ise yüzde 10 barajını aştı" ifadesi yer aldı.

Gazete kesin olmayan seçim sonuçlarının belli olmasıyla AK Parti'nin çoğunluğu kazanarak iktidara dönüdüğünü yazdı. 

SPIEGEL (Almanya)

“Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın iktidardaki AKP’si seçimlerde mutlak çoğunluğa ulaştı. Parti yine tek başına yönetebilecek. HDP, meclise kılpayı girmeyi başardı."

BILD (Almanya)

"Erdoğan kazandı... Türk seçimlerinde beklenmedik bir zafer. Erdoğan’ın partisi mutlak çoğunluğu geri aldı."

BLICK (İsviçre)

"AKP mutlak çoğunluğu elde etti ve tek başına iktidar oldu. Oyların yüzde 50’sine yakın oy alan AKP mecliste tek başına hükümet olmak için gereken 550 milletvekilinin 276'sını alması gerekiyordu ki AKP 316 milletvekili kazanarak bunu başardı.”

DER STANDARD (Avusturya)

Gazete manşetinden verdiği haberinde "Erdoğan'ın partisi mutlak çoğunluğu kazandı" başlığını kullandı. 

DİE PRESSE (Avusturya)

Liberal yayınlarıyla dikkat çeken gazete, seçimlerin mutlak galibinin Erdoğan olduğunu yazdı. Haberde, iktidarı tek başına kazanan AKP'nin oy kaybetmesi beklenirken sürpriz bir çıkışla tekrar yönetime geçtiği belirtildi.

ÇİN MEDYASI

DHA'nın haberine göre, Çin Halk Cumhuriyeti ve Hong Kong'da yayın yapan başlıca medya kuruluşları da Türkiye'deki seçimleri yakından takip ediyor.

Asya'nın en büyük televizyon kanallarından Phoenix, seçmenlerin bu yıl ikinci kez sandık başına gittiklerine dikkat çekerken, oy kullanma işlemlerinden görüntüler yayımladı.

Çin'in en büyük televizyon kuruluşu CCTV de oy verme işlemlerine gün boyu yayımladığı saat başı haber bültenlerinde yer ayırdı. Haber kanallarında seçimlerle ilgili temel bilgilere değinen devlet televizyonu CCTV, bazı seçmenlerle gerçekleştirdiği röportajları ekranlarına getirdi.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.