Daha önce İslam'a ve arabesk dinleyenlere hakaretlerde bulunan Fazıl Say, şimdi de Sezen Aksu'ya saldırmaya başladı.
Minik Serçe Sezen Aksu'ya yönelik sosyal medyada yaptığı ağır hakaretlerle dikkat çeken Fazıl Say, Radikal gazetesinden Cem Erciyes'e verdiği röportajda bu hakaretlerini sürdürdü.
Say, Türk müziğinin dev ismi Sezen Aksu'ya yönelik eleştiri bombardımanını bu röportajında da sürdürdü. Sezen Aksu'yu, yıllarca AK Parti karşıtı görüşlere sahip kişilerin sanatından beslenmekle eleştiren Fazıl Say "Hem o insanlardan besleneceksin, hem de bugünkü düzene ses çıkarmayacaksın, olacak iş mi" dedi.
İşte Fazıl Say'ın daha önceki hakaratleri:
İSLAM'A HAKARET ETMİŞTİ
Sava Twitter hesabından İslam'a şu cümlelerle saldırmıştı: "Irmaklarindan saraplar akacak diyorsun, cenneti ala meyhane midir? Her muminine 2 huri verecegim diyosun, cenneti ala kerhane midir? Bilmem farkettiniz mi ama nerde yavşak adi magazinci hırsız şaklaban varsa hepsi allahçı, bu bir paradoks mu?"
EZANI OKUYAN MÜEZZİNLE DALGA GEÇMİŞTİ
Say'ın sosyal paylaşım sitesi Twitter'da kendi sayfasında paylaştığı "Muezzin 22 saniyede okudu aksam ezanini yahu. Prestissimmo con fuco!!! Ne acelen var? Sevgili? Raki masasi?" twitiyle sosyal medyada ortalık karışmıştı.
DİNE HAKARET ETMİŞTİ
Dini değerlerle dalga geçen Fazıl Say, Twitter'da "Tanri, ugruna yasayacagin bir sey mi olecegin bir sey mi yoksa hayvanlasip oldurecegin bir sey mi ?? Bunu da dusun!!" twiti ile dine hakaret etmeye devam etmişti.
ARABESK DİNLEYENLERE YAVŞAK
Fazıl Say, Facebook hesabından da arabesk dinleyenler için, “Arabesk müzik, arabesk yaşam tarzının betimlemesidir. Aydınlığın, çağdaşlığın ve öncülüğün, sanatçılığın sırtına külfettir. Emek karşıtıdır, duyarsızlıktır ve yaratamamaktır! Etik dışı “yalan dolanla” doludur. Ortadoğu işi, 3. sınıf, acındırmaca, tembellik, yeteneksizlik, rant, çamur, muallaklıklar üzerinden yaşar. Arabesk müziği yapan yapsın! Bu sayfaya tek gık diyeni yukarıdaki sebeplerden hemen atacağım! Türk halkının arabesk yavşaklığından utanıyorum, utanıyorum, utanıyorum” diyerek hakaret etmişti.
İŞTE O ROPÖRTAJ:
Say, Türk müziğinin dev ismi Sezen Aksu'ya yönelik eleştiri bombardımanını bu röportajında da sürdürdü. Sezen Aksu'yu, yıllarca AK Parti karşıtı görüşlere sahip kişilerin sanatından beslenmekle eleştiren Fazıl Say "Hem o insanlardan besleneceksin, hem de bugünkü düzene ses çıkarmayacaksın, olacak iş mi" dedi.
Albüm 20 yıl önce yaptığın bestelerden oluşuyor ama üzerlerinden tekrar geçmişsin, hemen hepsinin 2013 versiyonları da var. CD nasıl bir süreçte ortaya çıktı?
Bunların hepsinin melodisi 1994 yılında benim bestelediğim şarkılar. 15-20 tane daha var. Onları da başka albümlere toplayacağım. Burada olmayan başka Nâzım’lar, Metin Altıoklar var; onlar bu CD’deki bestelerle birlikte Nâzım Oratoryosu ve Metin Altıok Ağıtı’nın gövdesini oluşturmuşlardı. Birkaç tane Cemal Süreya’m var mesela. İkinci versiyon derken, mesela Orhan Veli’yi kanunla çalıyoruz. Uzunca bir kanun piyano diyaloğu bıraktık ‘İstanbul’u Dinliyorum’un sonuna. ‘Ben Efkârlanırım’ın başına sonuna bir şeyler ekledim mesela. Can Yücel’in ‘Sardunya’sı sadece piyano ve vokaldi, bir sekstet gibi oldu, keman, viyalonsel filan eklendi.
Neye göre seçtin, şiirler mi etkili oldu, besteler mi?
Herhalde bunlar ilk şarkılar naif konseptine daha yatkın olanlar. Bir de, öbürlerinin yapmak istediğim halleri daha uzun sürerdi, bu şarkılar daha kolaydı. Bu albüm biraz spontane oldu. Serenad (Bağcan) çok güzel söylüyor. Biz onu, Sertab’ın gelemediği bir provada keşfettik. Ben aklımda tuttum. Sonra Zeynep Altıok dedi ki “Babamın şarkılarını toplayacağım ve bir Metin Altıok albümü yapacağım”. İçinde Sezen’in ‘Kavaklar’ı da olacak, Çiğdem Erken, Yavuz Bingöl, Güvenç Dağüstün’ün söylediği şarkılar da olacak, benden de bir şey olacak. Birçok Metin Altıok bestelemiş insan var. Zeynep “Oratoryo kaydından şunları şunları alayım” dedi. Ben, ‘Düşerim’ ve ‘Bu Kekre Dünyada’yı yeniden kaydetmek istedim, daha iyi olur diye. Serenad’ı aldık bu kayda girdik. Onun provasındayken “Şu Orhan Veli’lere de bakalım mı?” dedim. O akşam düşündüm kendi kendime, bu ilk şarkılar 20 yıl önceki şeyler belki ama Serenad çok doğru bir ses kültürü. Hem klasik biliyor hem türkü geleneği var. Bu şarkıları söyleyecek kişinin popüler geleneğe de yakın olması, mikrofon kullanmayı da bilen bir ağzı olması lazımdı, onda bütün bunlar var. Tabii klasiği de bilmesi lazım, kimseye oturup da bu notaları öğretemezsin. Oturduk Metin Altıokları kaydettik, Zeynep’e verdik. Ben dedim ki “Sen çalış, gelecek ay da diğer sekiz şarkıyı çıkartalım”. Yaptık, iyi de etmişiz...