MUĞLA'nın Bodrum İlçesi'ne bağlı Gümüşlük Koyu'ndaki halk plajında, ellerinde pankartlar ile slogan atan yaklaşık 500 kişi, 'sahiller kıyılar bizim işgaliyeye son' adlı eylem düzenlendi. Sahilde güneşlenen yerli ve yabancı turistler gruba, alkışlarla destek verdi. Plajda bir süre oturma eylemi yapan grup, basın açıklaması ardından dağıldı.
Gümüşlük Çayıraltı Halk Plajı'ndaki yaklaşık otuz restoran, kafe, otel ve motelin şezlong ve masalarını plaja koyması, tepki çekti. Gümüşlük Platformu üyesi 500 kişi, 'sahiller kıyılar bizim işgaliyeye son' adlı eylem düzenledi. Ellerinde 'sahillerimizi vermiyoruz gari', 'işgallere son gari', 'sahil, deniz işgaldeyiz', 'kıyılarımız durup dursun gari', 'işgal etmiyoruz hakkımızı kullanıyoruz', 'sahil deniz kum işgaldeki Bodrum' ve 'şezlong şemsiye bu ne biçim işgaliye' yazılı pankart ve dövizler taşıyan grup, "sahiller halkındır halkın kalacak", "işgaliyeye son" ve "deniz, sahil hakkımız söke söke alırız" sloganları attı. Plajda güneşlenen yerli ve yabancı turistler eylemcilere alkışla destek verdi. Ankara'dan tatile gelen emekli öğretmen 54 yaşındaki Belgin Zırh, "Otuz yıldır burada tatil yapıyoruz ancak artık bırakın denize girmeyi plajda adım atacak yer kalmadı. Aç gözlülük ve kanun tanımamazlık Gümüşlük halk plajını özel restoran ve otellerin plajı haline getirdi. Buna son verilmesinin halk plajının halka açılmasını istiyoruz" dedi.
GRUP PLAJDA OTURMA EYLEMİ YAPTI
Plajda turistlerin arasında yaklaşık bir saat eylemlerini sürdüren grup daha sonra plajın ortasında oturma eylemi yaptı. Gümüşlük Platformu adına konuşan Doğan Ünal, "Kıyılar ve sahiller tüm vatandaşların kullanım hakkına sahipken özel mülkiyetler sahilleri işgal ederek halkın sahillerden yararlanmasını engellediği gibi koydukları şezlonglardan ve kumsaldan para talep ediyorlar. Kıyılar devletin hüküm ve tasarrufu altında iken sadece ceza amaçlı ecrimisil ödeyen işletmeler acımasızca işgallerini arttırarak sürdürüyorlar. Kanunu tanımayanlar, kanunu uygulaması gereken kamu yetkililerinin görmezden gelmesi nedeniyle adım atacak yer kalmadığı gibi işgaller sahilleri bitirip denizlerin içine kadar girdi. Sözün bittiği yere geldik. Acil olarak 3621 sayılı Kıyı Kanunu'nun 6'ıncı maddesinin uygulanmasını ve sahillerin halka açılmasın istiyoruz" dedi. Platform üyeleri vatandaşlara Kıyı Kanunu'nun yer aldığı broşürleri dağıttı. Yaklaşık bir saat süren eylem sonunda grup sessizce dağıldı.