Öne Çıkanlar esed Milli füze Nevzat Alagöz mehmet şimşek Suriye Riyad Tahran savaş Yemen

Bu haber kez okundu.

Venedik Mimarlık Bienali'ne Katılan Türkiye, Kendi Pavyonunda Boy Gösterecek (2)- Yeniden

Esma ÇAKIR/ROMA, () - TÜRKİYE, dünyanın en seçkin mimarlık etkinlikleri arasında gösterilen ve 6 ay sürecek olan Venedik Bienali 14. Mimarlık Sergisi'ne katılıyor. Şimdiye kadar Venedik Bienali Sanat Sergisi'nde geçici mekanlarda yer alan Türkiye, burada 20 yıllığına kiraladığı ulusal pavyonunda boy gösterecek.
Türkiye, 1835'ten bu yana düzenlenen ve bir yıl çağdaş sanat bir yıl ise mimarlık sergileri gerçekleştirilen, İtalyanca adıyla La Biennale di Venezia'da (Venedik Bienali), 20 yıllık kalıcı bir mekana sahip oldu. Büyüyen ekonomisiyle dünyada göz dolduran Türkiye, finansal krizin etkileriyle boğuşan İtalya'da da, son 3 yıldır yaptığı yatırımlarla adından sıkça söz ettiriyor. Kültür turizminde İtalya'dan hatırı sayılır oranda turist çeken Türkiye, son dönemlerde sanat ve tasarım alanında da bu ülkenin dikkatini çekiyor. TABANLIOĞLU KİTABI DÜNYACA ÜNLÜ İSİMLER HAZIRLADI
Rizzoli New York tarafından derlenen monografik kitap; modern mimarlık geleneğinden beslenen yenilikçi tasarımlarıyla ulusal ve uluslararası arenada önce çıkan Tabanlıoğlu Mimarlık'ın son dönem projelerini kapsıyor. Tabanlıoğlu Mimarlık: Saydamlık ve Modernite (Tabanlioglu Architects: Transparency and Modernity) adlı kitap, dünyanın en iyi kitap tasarımcılarından biri olarak bilinen ve bu yıl Venedik Bienali 14. Uluslararası Mimarlık Sergisi'nin kitaplarını da hazırlayan Irma Boom'un tasarımıyla gerçekleşti. Skira Rizzoli'nin yayıncılığını üstlendiği kitabın editörlüklerini Dr. Suha Özkan ile Phlip Jodidio yaparken, özsözü ise Luis Fernandez-Galiano kaleme aldı.
TÜM DÜNYADA SATIŞA SUNULACAK
Yayın tarihi 23 Eylül 2014 olan Tabanlıoğlu Mimarlık: Saydamlık ve Modernite (Tabanlioglu Architects: Transparency and Modernity) kitabı, tüm dünyada satışa sunulacak. Burada, Murat Tabanlıoğlu küratörlüğü ve Pelin Derviş'in proje koordinatörlüğünde, Ali Taptık, Alper Derinboğaz, Candaş Şişman, Metehan Özcan ve Serkan Taycan'dan oluşan ekibin, "Places of Memory" (Hafıza Mekanları) isimli sergisi yer alacak.
Türkiye, İstanbul Kültür Sanat Vakfı'nın (İKSV) girişimi ve 21 destekçinin katkılarıyla 2034'e kadar kiraladığı, etkinliğin iki ana mekanından biri olan Arsenale Tiyatrosu'nda, 7 Haziran-23 Kasım 2014 tarihleri arasında dünyanın dört bir tarafından ziyaretçileri ağırlayacak. Mimarlığa adanmış bu bienal, tarihinde ilk kez 3 ay değil 6 ay sürecek.
İTALYANLAR'DAN İKSV'YE ÖVGÜ
İtalyan 'pensieri d'integrazione (entegrasyon düşünceleri)' adlı internet sitesi bu noktada, 1973 yılından beri Türkiye'deki sanata destek olan ve Türk kültür-sanatının uluslararası arenada tanınması konusunda önemli çalışmalara imza atan İKSV'nin hakkını şu sözlerle teslim ediyor:
"AB yolundaki Türkiye'de, bir devlet kurumu olmayan İKSV, uluslararası platformda kaliteli bir iletişim ağı kurmanın yolunu sanatla inşa etmeyi başarıyor."
65 ülkenin katılacağı ve konferanslar, atölye çalışmaları, gösteriler ve panellerin de düzenleneceği mimarlık sergisindeki Türkiye Pavyonu'nun açılışı 5 Haziran'da yapılacak.
AKM'DEN HÜRRİYET DÜNYASI'NA KADAR BİRÇOK BİNA VE MEKAN VAR
Hafıza Mekanları, Murat Tabanlıoğlu'nun kendi kişisel tecrübelerinden yola çıkarak İstanbul'da hafızasına kazınmış binalar ve bölgelere odaklanıyor. Tabanlıoğlu, babası Hayati Tabanlıoğlu'nun imzasını taşıyan Taksim'deki Atatürk Kültür Merkezi (AKM) ve kendi tasarladığı Hürriyet Dünyası gibi binalara yer verecek. Serginin ana hatlarını, Tabanlıoğlu'nun hayatının farklı evrelerinde eşik niteliği taşıyan İstanbul'daki üç bölge oluşturuyor; Tabanlıoğlu'nun çocukluğunun geçtiği Taksim AKM- Salıpazarı bölgesi, İstanbul Erkek Lisesi'ne devam ettiği Babıâli (Cağaloğlu) ve devamında Bağcılar'daki Hürriyet Dünyası ile Safir, Levent Loft, Kanyon gibi dev binalarda mimar olarak imzasının bulunduğu kentin gökdelen bölgesi Büyükdere Caddesi.
Sergide yer alacak sanatçılardan Alper Derinboğaz, Büyükdere Caddesi'nin üç boyutlu bir maketini hazırladı. Mimar fotoğrafçı Ali Taptık ise projenin ana eksenini oluşturan bölgelerdeki önemli binaların içinden İstanbul'a baktığı fotoğraflarla katkı sağlıyor. Çağdaş fotoğraf sanatçısı Serkan Taycan, kamusal alanın nasıl kullanıldığını analiz ederken, bir diğer mimar fotoğrafçı Metehan Özcan, Mecidiyeköy'deki Hukukçular Sitesi'nde yaşayanların iç mekânları nasıl kullandığını inceliyor. Candaş Şişman ise serginin sesi olacak bir ses enstalasyonu hazırlıyor.
KALICI MEKANI SAĞLAYAN KİŞİ VE KURUMLAR
Venedik Bienali, dönüşümlü olarak hayata geçirilen sanat ve mimarlık sergilerinin yanı sıra, prestijli Venedik Film Festivali'ni de barındırıyor. Sanat bienali iki yıl arayla tek sayıyla biten yıllarda yapılırken, mimarlık bienali ise çift sayıyla biten yıllarda yapılıyor. Türkiye'nin Venedik Bienalleri'nde kalıcı bir mekânda yer almasını sağlayan kişi ve kurumlar, Akbank, Mehveş-Dalınç Arıburnu, Nezih Barut, Ali Raif Dinçkök, Vuslat Doğan Sabancı, Füsun-Faruk Eczacıbaşı, Oya-Bülent Eczacıbaşı, Enka Vakfı, Nesrin Esirtgen, Eti Gıda San. ve Tic. AŞ, Kadir Has Üniversitesi, Öner Kocabeyoğlu, MAÇAKIZI, Tansa Mermerci Ekşioğlu, Polimeks İnşaat, SAHA Derneği, Taha Tatlıcı, Garanti Bankası, Vehbi Koç Vakfı, Zafer Yıldırım ve Yıldız Holding'ten oluşuyor.
BİENAL BAŞKANI TÜRKİYE VE DİĞER KATILIMCILARDAN MEMNUN
Venedik Bienali Başkanı Paolo Baratta yaptığı açıklamada, Türkiye, Azerbaycan, Fildişi Sahili, Kosta Rika, Dominik Cumhuriyeti, Birleşik Arap Emirlikleri, Endonezya, Kenya, Fas, Mozambik ve Yeni Zelanda'nın, mimarlık sergisine katılacak olmasından duyduğu memnuniyeti dile getirdi. Baratta, değişik coğrafyadan ve farklı kültürlere sahip bu ülkelerin, evrensel ve modern bir dil ile bu etkinliğe katacağı çok şey olduğunu vurguladı.
'MİMARLIK VE SİVİL TOPLUM ARASINDAKİ UÇURUMDA ISRAR EDEMEYİZ'
"Yenilikçi ve iddialı" olarak tanımlanan bu yılki bienal, son 100 yılda mimarinin geçirdiği evrimden ziyade, bu alandaki son gelişmeleri değerlendirmek ve olası geleceği hayal etmek amacını güdüyor. Bireyler ve kurumların, yıllardır sivil toplum ve mimarlık arasında uçurum yaratmak için ısrar etmesine eleştirel bir gözle yaklaşan Başkan Baratta, "Son gelişmeler ve aşırıcı projeler arasında müthiş mesafe görüyoruz. Mimarlık ve sanat için ekonomi ve teknoloji lehine bir konformizm tehlikesi söz konusu" diyor. Baratta, mimarlığın sadece sivil toplum ile değil, teknoloji, ekoloji ve kentsel planlama ile olan ilişkilerinde de sorunlar olduğuna dikkat çekiyor.
MİMARLIK DÜNYASININ TARTIŞMALI İSMİ
Bienalin 'Fundamentals' adlı ana sergisinin küratörlüğünü ise, 2008 yılında Time dergisi tarafından dünyanın gidişatını değiştiren 100 kişi arasında gösterilen, mimarlık dünyasının tartışmalı ismi Rem Koolhass gerçekleştirecek. Koolhaas, bu yıl bienalin tek bir tema üzerinde şekillenmesi amacıyla, katılımcı ülkelere 'Absorbing Modernity: 1914-2014' başlığından yola çıkmalarını, böylece her pavyonun, ortak bir konuya kendi belirleyecekleri özgün bir yaklaşım ve durum içinden bakmalarını önerdi.

EÇ(SS)

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.