Öne Çıkanlar Kiev Olimpyat Stadının skor tabelasında yapılan deneme sırasında ortaya çıkan görüntü Son Dakika! Sakaryada Karasu Devlet Hastanesi Karantinaya Alındı: Hastalar Tahliye Edildi El Şebab lideri Ahmed Diriyeden küstah Türkiye açıklaması Çimenli Bursalılar

NASA'dan çarpıcı açıklama! 20 yıl aradan sonra böyle görüntülendi!
 NASA, Hubble Uzay Teleskobu'nun çektiği en etkileyici fotoğraflar arasında yer alan Yaratılış Sütunları'nın ilkinden 20 yıl sonra çekilen yeni görüntüsünü yayımladı. Toz ve gaz sütunlarını temsil eden kozmik yapı, yıldız doğum fabrikasını temsil ediyor.

Hubble'ın 1 Nisan 1995 tarihinde çektiği ve en iyi astronomi fotoğrafları arasında gösterilen Yaratılış Sütunları, 20 yıl sonra yeniden Hubble tarafından çok daha detaylı ve yüksek çözünürlüklü olarak görüntülendi. Yılan (Serpens) Takımyıldızı'ndaki Kartal Nebulası'nda yer alan toz ve gaz sütunları, bugüne kadar keşfedilen en aktif yıldız doğum bölgelerinden biri olarak kabul ediliyor.
Hubble'a 2009 yılında eklenen Geniş Alan Kamerası 3 ile elde edilen fotoğraf, 1990 yılında göreve başlayan Hubble'ın 25'inci yıldönümü anısına yayımlandı. NASA, yüksek çözünürlüklü ikinci fotoğrafın yanı sıra, Yaratılış Sütunları'nın kızılötesi ışınlar altındaki görüntüsünü de sundu.

Gökbilimciler, 20 yıl arayla çekilen fotoğraflarda yer alan en ufak ayrıntılar sayesinde Kartal Nebulası'ndaki değişimleri tespit edebilecek. Elde edilecek bilgiler, yıldız oluşumu üzerindeki modellerin geliştirilmesini sağlayacak.
Dünya'dan 6500 ışık yılı mesafede yer alan Yaratılış Sütunları, günümüzden milyonlarca, hatta milyarlarca yıl sonra var olacak yıldızların doğumuna tanıklık ediyor.

Kaynak: Discovery News