Öne Çıkanlar esed Spor Toto Basketbol Ligi 7 yaralı Putinden Filistin Yorumu: Harita Böyle Olmalı Seul

ABD'den Mars'ta tarihi keşif
Mars'ta mineral bulduğunu duyuran NASA'nın bu keşfinin 'Kızıl gezegen' üzerinde yapılan araştırmaların seyrini değiştirebileceği belirtiliyor.

NASA'nın "Curiosity" adlı keşif robotunu kullanılarak şimdiye kadar sadece aşırı sıcaklarda oluştuğuna inandıkları "tridymite" adı verilen maddeye rastlandı.

Tridymite'a Gale Krateri'nde rastlandığı ve ancak Mars'ın volkanlarının patlamasıyla yüksek sıcaklıkta oluşabileceği belirtildi.

Bilim adamları yeni keşfi, "gezegenin tarihinin yeniden yazılmasını gerektirebilecek bir madde" olarak da görüyor.

2015'in ilk aylarında NASA'nın Mars yüzeyindeki aracı Curiosity gezegenin yüzeyinde bir tür tuz molekülü olan kalsiyum Perklorat bulmuştu.

Son yıllarda Mars'ı mercek altına alan ve bu gezegen üzerinde çeşitli incelemelerde bulunan NASA, geçtiğimiz yıl Mars’ta akan su olduğuna dair kanıtlar bulunduğunu açıklamıştı.